Act4Good — kochamy modę, szanujemy przyrodę!
Przywiązujemy wagę do tego, jaki świat zastaniemy za dziesiątki lat, dlatego tworzymy przestrzeń, gdzie zakupy idą w parze z troską o naszą przyszłość. W Poznań Plaza znajdziecie marki, którym — podobnie jak nam — los planety nie jest obojętny. Każda z nich aktywnie angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, oferując kolekcje z materiałów poddanych recyklingowi lub pozyskanych w sposób przyjaźniejszy środowisku. Dlatego, wybierając produkty tych marek, przyczyniacie się do zmian na lepsze:
- Książkoteka
Miejsce, w którym książki otrzymują drugie życie. Można tam oddać przeczytane egzemplarze, a w zamian wybrać nowe tytuły. Jest to doskonała inicjatywa pozwalająca dzielić się pasją do czytania i dać starym książkom nowy dom.
- Apart
Marka, która dba o to, aby jej działania wpływały na świadomość ekologiczną zarówno pracowników, jak i społeczeństwa. Wprowadzenie ekologicznych opakowań, ograniczenie druku materiałów promocyjnych czy wdrożenie nowych technologii pakowania i przygotowania produktów do wysyłki to kilka przykładów z długiej listy działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
- CCC
Troska o środowisko naturalne jest ważnym elementem strategii marki. Marka zobowiązała się m.in. do redukcji odpadów, ograniczania zużywanej energii i emitowanych gazów cieplarnianych oraz do inwestycji w zieloną logistykę. CCC jest również inicjatorem akcji „Daj swoim butom drugie życie”, w ramach której klienci mogą oddać używane obuwie w sklepach stacjonarnych CCC w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i Węgrzech.
- Cropp
Cropp jest marką stawiającą na wyrazistość, jednak produkującą kolekcje w oparciu o nowoczesne i coraz mniej emisyjne tkaniny i procesy. Marka ta należy do grupy LPP, która od 2018 roku monitoruje emisje gazów cieplarnianych w łańcuchu wartości. Dzięki temu są w stanie wyodrębnić obszary, którym należy poświęcić szczególną uwagę.
- Giacomo Conti
Kolekcje Giacomo Conti charakteryzują się wysoką jakością, a równocześnie są przyjazne środowisku. Marka korzysta z usług dostawców między innymi z certyfikatem technologii OEKO-TEX, dzięki której możliwe jest zmniejszenie śladu węglowego oraz wodnego w trakcie produkcji.
- House
Fundamentem odpowiedzialnej mody, jest wybór materiałów. Z tego powodu marka skrupulatnie śledzi rynek i sięga po takie, które są bardziej przyjazne środowisku - jak te wykonane z pulpy drzewnej. Dostawcy tego materiału są przez House kontrolowani, aby wyeliminować możliwość stworzenia kolekcji przy użyciu surowców pozyskanych z zagrożonych lasów.
- Inglot
Marka wprowadziła do swojej kolekcji przyjazne środowisku palety do makijażu. Freedom System INGLOT umożliwia skomponowanie palety do twarzy, oczu i ust w paletach wielokrotnego użytku. Magnetyczne opakowania dają możliwość wymiany wkładów i dopasowania kosmetyków do własnych potrzeb.
- Megapunkt
Megapunkt wyznaje politykę “kupuję produkty jakościowe - kupuję na lata”. Z tego powodu wśród asortymentu marki znajdziemy produkty z porcelany lub stali do przechowywania żywności. Dostępne są również takie, które w 100% nadają się do recyklingu. Ponadto Megapunkt oferuje kosze do segregacji śmieci czy butelki filtrujące.
- Mohito
Zrównoważona moda to nie tymczasowy trend, a szereg działań wpisujących się w DNA marki, dlatego Mohito współpracuje z partnerami wyznającymi podobne wartości. Kolekcje powstają w fabrykach ukierunkowanych na nowoczesne rozwiązania technologiczne, m.in. ograniczające zużycie wody. To ważny krok w kierunku realizacji celów środowiskowych i sygnał dla innych marek, że przyszłość i jakość życia zależy od nas samych.
- Reserved
Marka ta jest świadoma ekologicznie i w swoim rozwoju uwzględnia współczesne wyzwania klimatyczne. Dlatego kolekcje Reserved charakteryzują się niższym śladem węglowym, a proces ich produkcji jest realizowany przy użyciu mniejszej ilości wody i energii. Marka konsekwentnie wprowadza asortyment wykonywany z materiałów bardziej przyjaznych środowisku (m.in. włókien organicznych czy materiałów z recyklingu).
- Sephora
Każdy klient Sephora ma okazję przyczynić się do działań na rzecz ochrony środowiska. Wystarczy, że w specjalnym pojemniku umieści puste opakowania po produktach kosmetycznych, a marka podda je recyklingowe. Do tej pory udało się poddać recyklingowi 15 875 664 ton odpadów.
- Sinsay
Sinsay przynależy do grupy LPP, która w 2022 roku przystąpiła do amfori BSCI. Jest to organizacja inicjująca m.in działania na rzecz odpowiedzialnego wykorzystywania zasobów naturalnych i produkcji. Ponadto marka sukcesywnie zmienia politykę opakowaniową. Oznacza to, że plastik zostaje zastępowany przez tekturę czy papier z makulatury.
- SPAR
Drzewa są naturalnym źródłem tlenu, ochładzają i odświeżają powietrze czy łagodzą zmiany klimatu. Z tego powodu SPAR przeprowadził akcję sadzenia drzew. Za zebrane pieniądze posadzonych zostanie ponad 8200 drzew na powierzchni 10 000 m2 w powiecie poznańskim. Ponadto w sklepach marki można znaleźć produkty firm Podravka oraz Hochland, które również angażują się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Czego przykładem jest kampania “Almette chroni łąki”, inwestycja budowy elektrowni słonecznej „ Podravka – Danica” czy akcja “Dzielimy się tym co dobre” marki Hochland.
- Starbucks
Marka zdaje sobie sprawę, że troska o planetę to nasz wspólny obowiązek. Z tego powodu Starbucks zaproponował bardzo ciekawą inicjatywę. Oferuje on zniżkę 1 zł na każdy napój, jeśli przyjdziemy z własnym kubkiem. Dzięki temu ograniczeniu ulega liczba wykorzystywanych plastikowych opakowań.
- Wittchen
Nasze codzienne wybory mają bezpośredni wpływ na środowisko naturalne, dlatego marka Wittchen wyszła naprzeciw wyzwaniom klimatycznym, tworząc linię torebek i plecaków pro-eco. Produkty te cechuje niebanalny design, a także jakość wykonania — z dbałością o ekologiczne standardy.
Nasi najemcy promują również działania w duchu zero waste: paczki z niesprzedaną w danym dniu żywnością można kupić w aplikacji Too Good To Go.
Czym jest Too Good To Go?
To wielokrotnie nagradzana aplikacja, dzięki której firmy mogą sprzedawać nadwyżki żywności po obniżonej cenie, zapobiegając tym samym marnowaniu jedzenia. Produkty te zostają zapakowane do tzw. paczki niespodzianki, a następnie są rezerwowane przez użytkowników aplikacji za nawet jedną trzecią pierwotnej ceny. W Poznań Plaza z tego rozwiązania korzystają: North Fish, Salad Story, Starbucks.